Postup popisuje nastavení více SiteMap pro velké eshopy, které mají více než 50 tisíc odkazů.
Sitemap je datový XML soubor (export), který používají roboti vyhledávačů (Google, Seznam, ).
V tomto souboru by měly být uvedeny všechny odkazy, které potřebujete zaindexovat. Indexace je proces, kdy robot navštíví konkrétní stránku ( produkt, kategorie, článek, ...) a uloží si jí do své databáze, ve které se následně vyhledává. O tomto si můžete na Googlu najít množství článků, takže to nebudeme rozebírat.
Pro běžný eshop na systému Shop5 je sitemap generována na adrese
domena/sitemap.xml nebo na domena/sitemap.php. Obě adresy jsou shodné a zaměnitelné. Tento export automaticky generuje seznam adres produktů, kategorií, článků, atd. Pokud máte eshop, který má do 50 tisíc stránek. Nemusíte to více řešit. Pokud máte již větší eshop a máte problémy s indexací stránek. Tak Vám popíši, jak nastavit v Googlu více sitemap.
Tento návod není o tom, jak si to nastavit v Google Webmasters Tools, to by měl správce webu zvládnout, ale o tom, jaké se mají použít adresy.
domena/sitemap.php?filtr=kategorie
exportuje pouze kategorie
domena/sitemap.php?filtr=zbozi&step=0 - exportuje prvních 50 tisíc produktů
domena/sitemap.php?filtr=zbozi&step=1 - exportuje dalších 50 tisíc produktů (50 001 - 100 000)
domena/sitemap.php?filtr=zbozi&step=2 - exportuje dalších 50 tisíc produktů (100 001 - 150 000)
.... atd podle počtu produktů, které máte v eshopu
domena/sitemap.php?filtr=ostatni
Exportuje ostatní stránky z Vašeho eshopu kromě zboží a kategorií - takže články, další informace, SEO fráze, atd.
Před zadáváním nových Sitemap do Google Webmasters Tools si adresy nejdříve zkuste načíst ve Vašem prohlížeči.
Tak z toho jsem chytrý jak Jan Hus z tranzistorového rádia.Této problematice vůbec nerozumím.