I během sezóny, která je pro většinu e-shopů klidnější, jsme nezaháleli a pokračovali jsme ve vývoji systému shop5.cz. Více se dozvíte v článku.
Z pohledu počtu aktualizací za uplynulé čtvrtletí, šlo sice o klidnější období oproti dlouhodobému průměru, zahrnovaly však důležitá vylepšení stávajících funkcí, opravy drobných nedostatků a zavedení nových funkcionalit. Osobně považuji tyto změny za významnější, níže najdete přehled těch (pro mě) nejzajímavějších.
Pokračovali jsme v vylepšování administrace a udělali další krok směrem ke kompaktnějšímu zobrazení. Filtrace produktů je nyní flexibilnější, každý administrátor si může nastavit, podle čeho chce filtrovat, a skrýt políčka, která pro něj nejsou relevantní a jen zabírala místo. Toto nastavení se váže na konkrétního uživatele a mělo by se přenášet napříč různými zařízeními.
Došlo k významným úpravám ve výběru poboček. Optimalizovali jsme načítání, takže proces je nyní rychlejší i na slabším připojení nebo starších zařízeních, a uživatelé už nezažijí dlouhé prodlevy, které mohly působit, že se nic neděje. Tento krok nás posouvá směrem k jednotnému výběru poboček a přináší lepší komfort a příjemnější nákupní zážitek.
Nově lze k produktům nahrávat fotky pomocí přetažení (tzv. drag & drop), což vám může výrazně urychlit práci se systémem.
O této novince jsem již psal v samostatném článku „Energetické štítky v e-shopu: týká se to i vás?“, kde mimo jiné popisuji další povinnost, která se týká některých e-shopařů.
Přepracovali jsme soubor robots.txt tak, aby byl lépe čitelný pro AI roboty největších a nejpoužívanějších platforem. Jde o první krok, který má e-shopům pomoci být lépe vyhledatelné a čitelnější pro moderní AI nástroje, jež jsou v současnosti na vzestupu. Díky tomu mohou vyhledávače a inteligentní asistenti rychleji a přesněji indexovat obsah vašich stránek, což zlepšuje šanci, že se produkty dostanou k relevantním zákazníkům. Tento krok je součástí naší strategie pro budoucí optimalizaci SEO a integraci s AI technologiemi.
Rád bych s vámi otevřel téma, které právě řeším, jakým způsobem vám máme předávat informace. Ne každá novinka se hodí do veřejného článku a navíc statistiky ukazují, že články nepatří mezi nejčtenější. Přemýšlím proto nad jinými cestami: například e-booky s detailními návody (třeba jak zlepšit doručitelnost e-mailů nebo jak se dostat do AI vyhledávání), nebo pravidelný newsletter, který by v přehledné formě shrnoval novinky a přidal užitečné tipy navíc. Zajímá mě váš názor, co by pro vás mělo největší hodnotu?
Pokud bych měl vypíchnout jedno poselství pro každý e-shop, pak je to: rozhodujte se na základě dat. A když je k dispozici nemáte, dejte nám vědět, pomůžeme vám je získat. Proč právě tohle považuji za klíčové, bych chtěl brzy rozvést v samostatném článku… i když mám někdy pocit, že články moc nečtete.
Dobrý den,
určitě Vaše články čtu a jsou pro nás poměrně užitečné. Zvláště jako tento, kdy se v něm dozvíme co je v systému nového a mohu se tak tím zabývat. A mohu říci, že zrovna úpravy o kterých se v článku zmiňujete jsou pro nás hodně užitečné.
Za to díky
Martine, děkuji Vám za tvou zpětnou vazbu a zároveň za motivaci pokračovat dál.
Jsem pro newsletter - něco nového dokončeno, přijde mail co a jak, přečtu, vyzkouším, naučím..Založím. Neberu to jako že mne obtěžuje reklama, ale chodí mi pravidelně, nebo klidně nepravidelně informace pro můj byznys, to je přece super. Velice mne těší, že se na tom pořád pracuje a posouváme se dynamicky dál. Bude v plánu nějaký AI chatbot?
Díky za vaši práci,
J.Filip
Dobrý den, děkuji za váš podnět. V současnosti nasazení AI chatbota neplánujeme, protože o něj zatím neprojevilo zájem dostatečné množství zákazníků. Jeho vývoj a provoz – obzvlášť pokud by pracoval s vašimi daty – by navíc vyžadoval podstatně víc než několik hodin práce a nesl by s sebou pravidelné měsíční náklady. Z tohoto důvodu ho nemůžeme přidat do systému zdarma bez dalších výdajů a starostí. K tématu vám ale ještě napíšu soukromý e-mail; možná společně najdeme vhodné řešení.
Články mi vyhovují. Kdyby obsahovaly odkaz na všechny články a pokud by se v nich (ve všech) dalo vyhledat klíčové slovo, bylo by to ještě lepší. Člověk se k nějakému tématu potřebuje vrátit i počase. Newsletter proč ne, jen těch mailů jsou dneska spousty. Může zapadnout. - Opět by člověk přivítal, kdyby bylo vše na jednom místě s možností vyhledat určitý termín.
Dobrý den, děkuji za váš zájem i návrhy. Všechny si je zaznamenám. Hledáme způsoby, jak zpřístupnit více informací, zejména pro zákaznickou podporu, a jak zlepšit vyhledávání v článcích.
Dobrý den,
Vaše články čteme a děkujeme za ně a takovéto zveřejňování nám vyhovuje. Newsletter ok, ale jak již zmínil Radek, může zapadnout.
Hezký den přeji
Petra
Dobrý den, děkuji za vaši zpětnou vazbu a velmi si jí cením. O názory se zajímám proto, že uvažujeme o dalších možnostech – například o WhatsApp kanálu či jiné platformě pro zveřejňování novinek. Šlo by o něco podobného, jako bývaly RSS čtečky, i když je mnoho lidí v Česku nikdy nepoužívalo