Jak jsme během půl roku vylepšili Shop5

Také v nadcházejícím čtvrtletí budeme pokračovat ve vývoji flexibilního a škálovatelného řešení s množstvím nástrojů, které pomáhají každému e-shopu růst. V tomto článku se ohlédneme nejen za druhým kvartálem letošního roku, který vynikal v počtu karetních transakcí napříč vašimi e-shopy a požadavků na integraci plat. brány. Ale i za prvním čtvrtletím, jež jsme v předchozích příspěvcích poněkud opomněli. Více se dočtete v článku níže.

První polovina roku 2025 v číslech

Od začátku roku do konce konce června jsme provedli více než 220 úprav e-commerce systému Shop5.cz. Hlavní část představovalo ladění již existujících funkcí, dále jsme doplnili nové funkce a integrace na podporu prodeje. Průběžně jsme také opravovali drobné chyby, na které jsme narazili při testování nebo které jste nám nahlásili. K těm nejvýznamnějších se ještě v článku dostaneme.
Stejně jako v předchozím období tak vychází průměrně více než jedna úprava, oprava či nová funkce denně - a to mě opravdu těší!

Další radost mi dělá skutečnost, že mohu přímo ovlivnit, že na víc než 87 % všech požadavků zákaznické péče (telefonátů, e-mailů i dotazů z kontaktního formuláře) odpovídáme ještě tentýž pracovní den.

Mezi nejčastější dotazy a požadavky patřila automatizace, od napojení na účetní systém, přes aktualizace skladů dodavatele, až po automatické označování objednávek jako uhrazených. Tomuto tématu se v nejbližší době budeme věnovat v samostatném článku.

Klíčové aktualizace 2Q 2025

Vyladěných či nově přidaných funkcí bylo opravdu mnoho. Níže se proto zastavím u těch, které podle mého názoru výrazně ovlivňují zákaznickou zkušenost, a tím i potenciální obrat e-shopů.

Fulltextové vyhledávání

Optimalizace této funkce zpřesňuje interní vyhledávání a pomáhá zákazníkům rychle najít relevantní produkty. Z dat vyplívá, že vyšší relevance výsledků přímo koreluje s vyšší konverzní mírou.
Pokud potřebujete vyhledávání nastavit přesně podle svých potřeb a obecné nastavení vám nevyhovuje, dejte nám vědět. Individuální úpravy jsou možné a rádi je s vámi probereme.

Načítání poboček Zásilkovny

Díky důkladnému monitoringu a následné optimalizaci jsme nasadili další úpravy; jejich podrobnosti najdete v samostatném článku: Významná aktualizace: Stahování poboček zásilkovny. Klíčovým přínosem pro zákazníky je rychlejší načítání poboček v nákupním košíku. Zároveň tato úprava splňuje podmínku Zásilkovny v jejich nových obchodních podmínkách, jejíž nesplnění může mít za následek sankce.
Upozorňujeme, že pro správné fungování je nutné vyplnit osobní API klíč. Bez něj nebudou pobočky aktuální a může docházet k potížím se stahováním dat.

CSV export pro MP Kaufland

Přidání základního feedu pro Kaufland Marketplace otvírá další prodejní kanál s vysokou návštěvností. Více distribučních kanálů => širší publikum => potenciálně vyšší obrat.

Skupiny výhodně

Funkce výhodných balíčků (bundles) už v systému existovala, průběžně ji však dále vylepšujeme. Nabídka balíčku s jasně zobrazenou úsporou motivuje zákazníky ke zvýšení průměrné hodnoty košíku. Přidání přímých odkazů navíc usnadňuje cross-sell.

Množství v balení

Zobrazování jednotkové ceny je pro většinu e-shopů zákonnou povinností. Díky nové úpravě nyní zákazník jasně vidí jednotkovou cenu (např. 100 Kč / 100 g) a může tak snadno porovnat produkty s různým obsahem balení. Přehledná cenovka navíc posiluje důvěru. Více v samostatném článku: Cena za měrnou jednotku.

Stručný flashback na Q1 2025

Začátek letošního roku mám v živé paměti hlavně proto, že jsme intenzivně řešili datové vrstvy (Data Layers), které jsou klíčové pro správné měření. V systému však byly dlouhodobě nastaveny nesprávně, a proto jste museli data získávat přes nástroje třetích stran, například Google Tag Manager. Pro řadu provozovatelů e-shopů byl takový postup příliš složitý nebo nákladný, protože si museli najímat odborníka. Zabývali jsme se také směrnicí GPSR, o níž jsem podrobně psal například v tomto článku: GPSR: Co to znamená pro váš e-shop?.

Mimochodem - měření se podrobněji vrátím v jednom z příštích článků. Často totiž dostáváme požadavky na úpravy, které odporují závěrům dostupných výzkumů a nedávají nám smysl - vycházejí spíše z pocitů než z dat. Přitom máme několik konkrétních příkladů od klientů, kdy domněnku vyvrátilo právě měření a případně odhalilo jiný problém vedoucí k nedokončeným objednávkám.

Na čem nadále pracujeme

Stále pracujeme na několika novinkách, které zatím nejsou dokončené:

  • přímé napojení na Allegro prostřednictvím API
  • nové vzhledové šablony
  • vylepšený výběr poboček (ladíme uživatelské rozhraní)

Závěrem

Rádi bychom Vám připomněli, že nabízíme konzultace, které mohou Vašemu e-shopu pomoci růst; právě teď je pro ně ideální čas. Zároveň budeme velmi vděční za Vaši zpětnou vazbu - co Vám v systému chybí a co by Vám nejvíce pomohlo posunout se dál?

Vložit komentář

Jméno
Email ( email není zveřejněn )
Váš příspěvek   ( Fotky můžete vložit po odeslání příspěvku. )
opiště kód
antispam
     Více informací